SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número35La geografía escolar y las ciencias sociales: el caso de la secundaria oficial en EspañaNosotros y otros en manuales escolares de geografía de Colombia (1970-1990) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

PENUELA CONTRERAS, Diana Milena. Appropriations of Foucault's Thought in the Historical - Educational Research. Folios [online]. 2012, n.35, pp.107-114. ISSN 0123-4870.

Abstract Assuming the risks and benefits of the ''appropriation'' of a particular line of thought, and within the frame of the controversy that Foucault's thought has generated in different fields of knowledge, this paper seeks to put into dialogue two social-educational appropriations that have been postulated on Foucault's thought in Colombian historical-educational research: the decolonial-postcolonial and the archaeological-genealogical perspectives. Consequently, an analysis of the synergic and distant points between them is made, appealing to the uses that both perspective do of the French philosopher's historic thought.

Palabras clave : Appropriation; Foucault's thought; decolonial-postcolonial perspective; archaeological - genealogical perspective.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons