SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue43Approximation to a Model of Self-Regulation in Academic Writing from Protocol AnalysisA Model of Analysis for Comprehensive Reading and the Construction of Cultural Knowledge author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Folios

Print version ISSN 0123-4870

Abstract

CASANOVAS CATALA, Montserrat. Las herramientas 2.0 en la escritura académica: buscadores y diccionarios. Folios [online]. 2016, n.43, pp.77-88. ISSN 0123-4870.

En este artículo se exponen algunos de los resultados de un estudio sobre el uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la escritura académica que está llevando a cabo el Grupo de Investigación en Mediación Lingüística (GIML) de la Universidad de Lleida. Dicho estudio pretende mostrar cómo se integran herramientas como los diccionarios en línea o los buscadores en el proceso de elaboración de textos académicos por parte de estudiantes universitarios.

Keywords : Escritura académica; textos académicos; TIC; herramientas web 2.0.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )