SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número46Escrituras contemporáneas y procesos de subjetivación política-juvenil. Reflexiones y desafíos para una pedagogía de la escritura en el contexto educativoEl lenguaje docente como una forma de exclusión educativa en las aulas universitarias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

DIMATE RODRIGUEZ, Cecilia et al. Teaching Performance Assessment. Folios [online]. 2017, n.46, pp.83-95. ISSN 0123-4870.

This paper accounts for the process that led to the construction of a public policy about teaching assesment in Colombia. Teaching performance assessment in this country has been a controversial issue during the last decades, as it is one of the tools favored by the government to impact the quality of education. The discussion about its pertinence, its conception and its characteristics becomes the meeting point of different actors that, while looking for the best option to characterize teachers' performance and assessment, have allowed for the statement of some public policy trends on the issue. The paper accounts for this process.

Palabras clave : assessment; teachers' performance; evaluation system; pedagogical practice.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )