SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número125Una revisión de los modelos de mejoramiento de procesos con enfoque en el rediseñoFinanzas y gestión pública local en Colombia: el caso de la Hacienda en el municipio de Medellín índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios Gerenciales

versión impresa ISSN 0123-5923

Resumen

MELCHOR CARDONA, Madeline  y  BRAVO, Juan José. Service quality perceptions in higher education institutions: the case of a colombian university. estud.gerenc. [online]. 2012, vol.28, n.125, pp.23-29. ISSN 0123-5923.

Recognizing that higher education institutions (HEI) are currently competing aggressively through competitive advantages and high service quality, the assessment of the service quality is essential to provide information on the effectiveness of educational plans and improvement programs. This article presents a study which tests the 5Q's model proposed by Zineldin (2007), and examines the service quality factors that most impact on student satisfaction. Factor analysis and regression analysis showed significant variables in explaining student satisfaction as: trust developed toward the university and the academic program, and the perception they have of assessment techniques as a challenge to improve intellectual growth.

Palabras clave : Higher education; Student satisfaction; Service quality; Quality factors.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )