SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 issue160Effects of green practices on loyalty: proposal of a model for the Colombian hotel environmentSupervisor support: Its influence on autonomy, cohesion, and perception of organizational support in a government agency author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Estudios Gerenciales

Print version ISSN 0123-5923

Abstract

RANGEL-LYNE, Lucirene; AZUELA-FLORES, José Ignacio; OCHOA-HERNANDEZ, Magda Lizet  and  INFANTE-AGUILLON, Mirtha Elba. Ética corporativa y precio justo percibido, el binomio estratégico para el consumo responsable. estud.gerenc. [online]. 2021, vol.37, n.160, pp.439-447.  Epub June 29, 2021. ISSN 0123-5923.  https://doi.org/10.18046/j.estger.2021.160.4098.

La responsabilidad corporativa ética eleva la percepción de justicia en los precios de los productos adquiridos. El propósito de este artículo fue confirmar dicha premisa como predictora de la intención de recompra socialmente responsable. Se analizaron las percepciones de 153 consumidores con poder adquisitivo restringido, que declararon comprar productos de empresas con responsabilidad ética. El efecto del precio justo percibido se demostró en una mediación total para explicar las intenciones de recompra socialmente responsables.

Clasificación JEL: M14; M2; C0; D12.

Keywords : responsabilidad corporativa ética; precio justo; consumidores.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )