SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número31Economía y racionalidad de las organizaciones: Los aportes de Herbert A. Simón*Percepción y patrones de uso de la fauna silvestre por las comunidades indígenas Embera-Katíos en la cuenta del río San Jorge, zona amortiguadora del PNN-Paramillo* índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Estudios Sociales

versión impresa ISSN 0123-885X

Resumen

MENDOZA, Pilar. Socialization to the Academic Culture: a Framework of Inquiry. rev.estud.soc. [online]. 2008, n.31, pp.104-117. ISSN 0123-885X.

The purpose of this article is to provide a theoretical framework and methodology for the understanding and study of the academic culture. It is based on previous works on organizational culture with emphasis on sociological and cognitive perspectives and applicable to all types of organizations. In particular, this article describes the application of socialization and sensemaking perspectives to the formation and development of the organizational culture in academic departments with emphasis on how new faculty members socialize and engage in sensemaking as they gain full membership in their entering department. It also provides a specific methodology to systematically assess potential cultural shifts in academic departments as incoming faculty interact with faculty in the entering academic unit.

Palabras clave : Organizational Theory; Organizational Culture; Academic Culture; Higher Education; Faculty; Sensemaking.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons