SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 issue1EXECUTIVE FUNCTION AND INTELLECTUAL QUOTIENT IN SCHIZOPHRENIC PATIENTSBEHAVIORAL SYSTEMS MANAGEMENT AND DIAGNOSIS OF ORGANIZATIONAL CHANGE IN POLITICAL PARTIES author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Acta Colombiana de Psicología

Print version ISSN 0123-9155

Abstract

RUIZ CARRILLO, EDGARDO  and  ESTREVEL RIVERA, LUIS BENJAMÍN. EL PAPEL DEL AULA Y LA TRANSFORMACIÓN DEL INDIVIDUO. Act.Colom.Psicol. [online]. 2008, vol.11, n.1, pp.135-143. ISSN 0123-9155.

La transmisión de saberes en el aula y la formación de individuos son permeados por el sentido común y las ideologías y actitudes del profesor. La escuela impone la actividad educativa y las visiones del mundo, desvinculándola de otras actividades supeditadas a la educación. Por ello, la escuela no es un espacio donde se da el proceso pasivo de enseñanza-aprendizaje, sino un espacio de prácticas educativas específicas, en donde se dan la lucha y la negociación de intereses. La construcción del conocimiento en la escuela está orientada a compartir significados.

Keywords : Lenguaje; ideología; significados; cultura.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License