SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número37Relación entre riesgo suicida, autoestima, desesperanza y estilos de socialización parental en estudiantes de bachilleratoDesempeño lector en niños con diagnóstico de TDAH (Trastorno de Déficit de Atención con Hiperactividad) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psicogente

versión impresa ISSN 0124-0137

Resumen

GAMBOA SUAREZ, Audin Aloiso; ORTIZ GELVEZ (Q.E.P.D.), Jairo Alejandro  y  MUNOZ GARCIA, Pablo Alexander. Violence in school settings: perception of teachers on manifestations of violence in educational institutions in Cucuta-Norte de Santander. Psicogente [online]. 2017, vol.20, n.37, pp.89-98. ISSN 0124-0137.  https://doi.org/10.17081/psico.20.37.2420.

The presented results are the perceptions of 823 teachers on violence manifestations in the insti tutions under study. The Buss and Perry Questionnaire (1992) was used as an instrument, adapt ing the questions in order to validly and reliably substantiate the obtained results. Furthermore, an instrument with multiple choice questions was built to complement the Likert scale. The results show that not only students assault each other, but also aggressions between students and teachers were evidenced.

Palabras clave : Violence; Public education; Teacher; Perception.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )