SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1¿Por qué estudiar los movimientos sociales hoy? Apuntes subterráneos para la interculturalidad más allá de lo étnico¿Y educar para qué? Representaciones mediáticas de narcocultura en los modelos del progreso económico y prestigio social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Desafíos

versión impresa ISSN 0124-4035

Resumen

SERRANO RIOBO, Yeshica. School Trajectory and the Political Processes of Four Nasa and Kankuamo Indigenous Women. Desafíos [online]. 2014, vol.26, n.1, pp.171-198. ISSN 0124-4035.

This article discusses four school trajectories of indigenous women who entered from different scenarios into multiple political and organizational processes. Eventually, they were recognized as leaders of political processes involving indigenous women in Colombia. As part of their personal experiences, symbolic cases of violence, racial and gender discrimination, but also the search for alternatives in order to change their socio -political conditions are highlighted, as well as, to their access to certain types of schools.

Palabras clave : Education; indigenous women; political and organizational processes.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )