SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número6¿COLOMBIA ENCONTRÓ POR FIN UNA REFORMA AGRARIA QUE FUNCIONE? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Economía Institucional

versión impresa ISSN 0124-5996

Resumen

HODGSON, Geoffrey M.. HOW DID ECONOMICS ARRIVE TO SUCH A SITUATION?. Rev.econ.inst. [online]. 2002, vol.4, n.6, pp.17-23. ISSN 0124-5996.

In this short essay Hodgson denounces the superficiality in the teaching of economics and agrees with the student protests which have urged deep academic reforms. He also censures the absence of plurality and tolerance in teaching methods and argues that excessive mathematical formulation, together with the commercialization of knowledge and research have contributed to narrowing the approach of economics. He proposes the study of philosophy, economic history, history of ideas, as well as relevant social institutions and the practical conditions of social politics, should be as important as the academic requirement of knowledge of mathematics.

Palabras clave : Teaching of economics; plurality; tolerance; academic project.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons