SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número26DESIGUALDADES REGIONALES EN EL NIVEL EDUCATIVO DE LOS PROFESORES EN COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Economía Institucional

versión impresa ISSN 0124-5996

Resumen

CORREA R, Juan Santiago. THE BOLIVAR RAILWAY AND THE CONSOLIDATION OF THE PORT OF BARRANQUILLA (1865-1941). Rev.econ.inst. [online]. 2012, vol.14, n.26, pp.241-266. ISSN 0124-5996.

The text analyzes the process of construction and operation of the Ferrocarril de Bolívar, which despite its limited extension, generated significant economic activity and a profound change in the dynamics of power in the "Bolivar Grande" (which included several of today's Colombian departments), as it allowed the thriving development of one of its subregions in the second half of the nineteenth century. The study of the construction contracts for this railroad provides a clear view of the Colombian states vulnerability with respect to greedy investors, who saw in railroads an opportunity for financial speculation.

Palabras clave : Colombian railroads; foreign direct investment; Barranquilla.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons