SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número28HIRSCHMAN: UN GRAN CIENTÍFICO SOCIALMERCADO Y VIRTUD O CÓMO COMPLICAR LA ECONOMIA. A PROPÓSITO DE LAS PASIONES Y LOS INTERESES, DE ALBERT HIRSCHMAN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Economía Institucional

versión impresa ISSN 0124-5996

Resumen

GONZALEZ, Jorge Iván. VOICE AND LOYALTY IMPROVE MARKET EFFICIENCY. Rev.econ.inst. [online]. 2013, vol.15, n.28, pp.65-77. ISSN 0124-5996.

Voice and loyalty play an important role because they facilitate market adjustments and improve efficiency. Conventional theory establishes an immediate relationship between prices and output, and ignores the complexities introduced by human interaction in markets. Voice and loyalty postpone exit, and these mechanisms will help companies to improve their relationships with customers. Hirschman's perspective builds bridges between economics and politics. As he said: "I hope to show political science academics the value of economic concepts, and economists the value of political ideas".

Palabras clave : economics; politics; human interaction; market efficiency.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )