SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número33El mito de los 400 mil abortos en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Economía Institucional

versión impresa ISSN 0124-5996

Resumen

ALONSO, Julio César; MARTIN, Juan David  y  GALLO, Beatriz. English proficiency in Colombia after post-secondary education: A relative distribution analysis. Rev.econ.inst. [online]. 2015, vol.17, n.33, pp.275-298. ISSN 0124-5996.  https://doi.org/10.18601/01245996.v17n33.12.

The Colombian Government has adopted a policy to improve communication skills in English at all education levels and especially in higher education, but little has been written about the achievements of the policy. This paper examines changes in the distribution of students' English proficiency level between the start and completion of their higher education programs. The results suggest an improvement in the distribution after graduating from higher education, characterized by a greater impact at higher scoring levels and an increased polarization.

Palabras clave : Bilingualism; linguistic skills; relative distribution; inequality; polarization measures.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons