SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número39El proceso lógico-inferencial como estrategia para la lectura crítica de textos argumentativos en básica secundaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Discusiones Filosóficas

versión impresa ISSN 0124-6127

Resumen

CASTELL-CASTRO, Alfonso. Gilles Deleuze. The case of the teaching of philosophy. discus.filos [online]. 2021, vol.22, n.39, pp.157-172.  Epub 30-Mar-2022. ISSN 0124-6127.  https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.9.

This article intends to explore the possibilities of putting into practice some approaches of Deleuze (and Guattari) in a matter as disputed as the teaching of philosophy, more precisely his conceptions of philosophy and history of philosophy. approaches that, however, were not initially intended for this area. What is presented here is not intended to be a treatise on pedagogy or didactics but rather a possible line of approach to this discussion from the perspective of the aforementioned authors.

Palabras clave : Philosophy; history of philosophy; teaching; teaching of philosophy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )