SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2EVALUACIÓN DE LA SOSTENIBILIDAD DE LOS SISTEMAS PRODUCCIÓN DE CAFÉ EN FINCAS-HOGAR DEL SECTOR SAN JOSÉ, MUNICIPIO DE LINARES-NARIÑO¹EL DIFERENCIAL CAMBIARIO EN LA FRONTERA NORTE DE SANTANDER,COLOMBIA Y VENEZUELA. ¿LA ECONOMÍA O LA POLÍTICA? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tendencias

versión impresa ISSN 0124-8693

Resumen

CORREA CRUZ, Lucelly  y  FORERO MENDOZA, Alexandra. CHALLENGES OF THE SOCIAL SCIENCES IN HIGHER EDUCATION. Tend. [online]. 2016, vol.17, n.2, pp.126-135. ISSN 0124-8693.  http://dx.doi.org/10.22267/rtend.161702.7.

If we are looking for social and personal transformation, education can not be limited to processes, structures that are only a reflection of political, economic and market related decisions; a real social change requires education policies that are not reflected and framed from desks outside our reality. According to the above, the questioning and the main reflection at this writing, lies in considering the social sciences to be in contact with inherent in everyday situations, should strengthen their proposals, actors and researchers to project strong arguments to a paradigmatic transition, and social transformation.

Palabras clave : Education; Social Sciences; Research.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons