SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 issue2Discovery of an isolated population of the dwarf tarantula Homoeomma uruguayense (Araneae, Theraphosidae) in central ArgentinaNew records of terricolous lichens in ecuadorian páramos author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Caldasia

Print version ISSN 0366-5232

Abstract

ANJOS, Samuel F. dos et al. Nuevos registros de Boana icamiaba (Anura: Hylidae) en la amazonia brasileña. Caldasia [online]. 2019, vol.41, n.2, pp.442-444. ISSN 0366-5232.  https://doi.org/10.15446/caldasia.v41n2.74225.

Boana icamiaba es una especie de anura amazónica descrita recientemente para localidades de la mitad inferior del Río Madeira-Río Tapajós y de los interfluvios de los Ríos Tapajós y Xingu, en los municipios de Juruti, Altamira, Santarém y Itaituba, estado de Pará, norte de Brasil. Proporcionamos los primeros registros de Boana icamiaba en los estados de Mato Grosso y Rondônia, centro y norte de Brasil. Estos registros amplían la distribución conocida a aproximadamente 470 km hacia el sur y cerca de 886 km al suroeste de la localidad más cercana anteriormente registrada.

Keywords : Anura; América del Sur; biogeografía; Hylidae; selva amazónica.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )