SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.50 número2Hacer "comestible" la ciudad. Las redes como estrategias alimentarias de los indígenas urbanos de Leticia, Amazonia colombianaEl sentido de la adhesión. Un análisis de la construcción de significados en el marco de situaciones sociales evangélicas y terapéuticas alternativas (Buenos Aires, Argentina) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Antropología

versión impresa ISSN 0486-6525

Resumen

BESTOR, Theodore C. Supply-Side Sushi: Commodity, Market, and the Global City. Rev. colomb. antropol. [online]. 2014, vol.50, n.2, pp.171-214. ISSN 0486-6525.

Urban anthropology has been simultaneously challenged and transformed as forces of globalization- variously defined in economic, political, social, and cultural terms-have been theorized as "de-territorializing" many social processes and trends formerly regarded as characteristic of urban places. Against a seemingly dis-placed cityscape of global flows of capital, commerce, commodity, and culture, this paper examines the reconfiguration of spatially and temporally dispersed relationships among labor, commodities, and cultural influence within an international seafood trade that centers on Tokyo's Tsukiji seafood market, and the local specificity of both market and place within a globalized urban setting.

Palabras clave : Tokyo; markets; food culture; globalization.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )