SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número6Estado actual de la enseñanza de la escritura como proceso en clases de inglés como lengua extranjera: Un estudio de observación en los dos últimos años de bachilleratoEl proceso de escribir un texto por medio del uso del aprendizaje cooperativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ARIZA MARTINEZ, Ana Virginia. The Process-Writing Approach: An Alternative to Guide the Students´ Compositions. profile [online]. 2005, n.6, pp.37-46. ISSN 1657-0790.

With this report I intend to share an experience about the use of some strategies of the process oriented approach with which I guided 9th graders at República del Ecuador school in 2004. This was a group of low-achieving teenagers whose writing was the least developed of the skills. Connecting ideas and getting coherence in a text was a daunting task for them. It was not really very difficult to guide the learners to write. The best products were those in which pictures were involved. In general they showed great interest and better outcomes resulted from pictures than from words. The simpler the task given, the better the written results. The teacher´s role was essentially that of a model and facilitator.

Palabras clave : Process writing approach; writing skills; writing tasks.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons