SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número6El proceso de escribir un texto por medio del uso del aprendizaje cooperativoMotivación de la interacción oral en grupos grandes a través del aprendizaje basado en tareas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RIOS OLAYA, Sonia Rocío  y  VALCARCEL GOYENECHE, Ana Milena. Reading: A Meaningful Way to Promote Learning English in High School. profile [online]. 2005, n.6, pp.59-72. ISSN 1657-0790.

This project involved three different groups of seventh grade, at the Luis López de Mesa state school in Bosa, Bogotá (Colombia). Thinking of a way to adapt the foreign language learning-teaching process to our real conditions, we found reading very useful to enable students to learn English more easily and accurately. We show how English language learning can be developed from reading processes involving the other language skills and can help students to develop individual and social skills. We conclude that reading becomes a meaningful way to learn a foreign language when teachers choose reading material according to learners’ interests, age and needs, and other content areas.

Palabras clave : Reading; English language; meaningful reading; action research.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons