SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue6Reading: A Meaningful Way to Promote Learning English in High SchoolDeveloping Oral Skills through Communicative and Interactive Tasks author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

FORERO ROCHA, Yolima. Motivación de la interacción oral en grupos grandes a través del aprendizaje basado en tareas. profile [online]. 2005, n.6, pp.73-82. ISSN 1657-0790.

Este proyecto de investigación trata de mostrar la forma como un grupo de cinco profesoras usaron el método de aprendizaje basado en tareas con un grupo de 50 estudiantes del grado séptimo, con el fin de mejorar la interacción oral. Los estudiantes pertenecían al Colegio Isabel II y fueron parte activa en la implementación de las tareas. Respondieron dos cuestionarios, se les observó y se grabaron en video algunas clases; finalmente, se hizo una evaluación para poner a prueba el avance de los estudiantes.

Keywords : Aprendizaje basado en tareas; interacción oral; grupos numerosos; enseñanza del Inglés en secundaria.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License