SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número6La lectura: Una forma significativa de promover el aprendizaje del inglés en la educación secundariaDesarrollo de las habilidades orales a través de tareas interactivas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

FORERO ROCHA, Yolima. Promoting Oral Interaction in Large Groups through Task-Based Learning*. profile [online]. 2005, n.6, pp.73-82. ISSN 1657-0790.

This research project attempts to show the way a group of five teachers used task-based learning with a group of 50 seventh graders to improve oral interaction. The students belonged to Isabel II School. They took an active part in the implementation of tasks and were asked to answer two questionnaires. Some English classes were observed and recorded; finally, an evaluation was taken by students to test their improvement.

Palabras clave : Task-based learning; oral interaction; large groups; high school English teaching.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons