SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número6Tiempo de participación oral del profesor en el aula de inglés como lengua extranjeraProfesores de un colegio público participan en un grupo de estudio para acordar un enfoque común en la enseñanza del inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ASHRAF RIZVI, M. Using Students´ Analysis in Teaching Public Speaking for Business. profile [online]. 2005, n.6, pp.107-118. ISSN 1657-0790.

This paper investigates a particular aspect of learner participation - students´ analysis (SA) in an oral communication program of an undergraduate business and commerce curriculum in Sultan Qaboos University, Sultanate of Oman - and examines its role in improving and promoting learning effectiveness in English for Academic Purposes (EAP) classroom discourse. Drawing on the results of a set of surveys into needs analysis, students´ peer response and student feedback, it is suggested that SA can play a significant role by providing wider input into the content, design and implementation of an EAP course by creating opportunities to engage students in interesting and meaningful classroom experiences and providing essential data for reviewing and evaluating the course to improve and promote its effectiveness.

Palabras clave : Students´ analysis; English for Academic Purposes; needs assessment; students´ peer evaluation.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons