SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número6Respondiendo a la observación: Cómo apoya la preparación de los estudiantes-maestros el uso de las notas del profesor consejeroTecnología en formación de docentes: Desarrollo de programas en línea para la formación de docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CASTANEDA, Liliana Prada  y  ZULETA GARZON, Xatlí. Tasting Teaching Flavors: A Group of Student-Teachers´ Experiences in their Practicum. profile [online]. 2005, n.6, pp.157-170. ISSN 1657-0790.

Student-teachers expect their experience in the practicum to show them what teaching truly involves. Most of them are willing to put into practice all the theories and concepts they have learned and to find out if these actually work. This article reports on a study conducted on the experiences of four primary school student-teachers. The study led to the identification of their difficulties, to looking at how they felt about those difficulties, and to how they dealt with them. Instruments for data collection were the journals and group conferences used by the practice counselor and a semi-structured interview. The study revealed that a constant reflective practice allows practitioners to deal with all the different situations they have to face, and more so, to go beyond them.

Palabras clave : Teacher preparation; teaching practice; student-teachers; difficulties.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons