SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue8Improving Eleventh Graders’ Oral Production in English Class through Cooperative Learning StrategiesLooking at Cooperative Learning through the Eyes of Public Schools Teachers Participating in a Teacher Development Program* author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

SIERRA PIEDRAHITA, Ana María. Desarrollo profesional de un facilitador a través de un estudio de grupo. profile [online]. 2007, n.8, pp.91-102. ISSN 1657-0790.

Este artículo presenta parte de los resultados de una investigación que se realizó para mirar el desarrollo profesional de un grupo de formadores de profesores y futuros profesores en el área de las lenguas extranjeras. El estudio indagó particularmente qué conocimientos, habilidades y actitudes desarrollaron los profesores a través de su participación en un grupo de estudio. En este artículo se reportan específicamente las habilidades y actitudes que la facilitadora del grupo de estudio desarrolló debido a su papel en éste.

Keywords : Desarrollo profesional; papel de la facilitadora; grupo de estudio; habilidades; actitudes; formación de docentes en lenguas extranjeras.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License