SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue10The Role of Warming Up Activities in Adolescent Students' Involvement during the English ClassUnveiling Students' Understanding of Autonomy: Puzzling Out a Path to Learning Beyond the EFL Classroom author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

GUERRERO, Carmen Helena. Colombia Bilingüe: ¿Qué significa ser bilingüe en el marco del Plan Nacional de Bilingüismo?. profile [online]. 2008, n.10, pp.27-46. ISSN 1657-0790.

El presente artículo es un reporte parcial de un análisis crítico del discurso del documento "Estándares básicos de competencias en lenguas extranjeras: inglés. Formar en lenguas extranjeras: ¡el reto!". El análisis estuvo iluminado por teorías en análisis crítico del discurso (ACD) y la teoría de poder simbólico, particularmente la lengua como poder simbólico. En el intento por interpretar qué significa el bilingüismo en Colombia de acuerdo a este documento, los datos muestran lo siguiente: 1) Ser bilingüe significa hablar inglés y, 2) El bilingüismo se presenta como un concepto monolítico y homogéneo.

Keywords : Colombia Bilingüe; bilingüismo; ACD (análisis crítico del discurso); poder simbólico.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License