SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2La participación de los padres de familia en el desarrollo de tareas de inglés: creación de lazos entre la escuela y la casaEl inglés como idioma neutral en el marco de los estándares nacionales en Colombia: un elemento constitutivo de dominación en la educación en inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MEDINA RIVEROS, Rosa Alejandra. Interaction in Online Tutoring Sessions: An Opportunity to Knit English Language Learning in a Blended Program. profile [online]. 2009, vol.11, n.2, pp.117-134. ISSN 1657-0790.

This article reports a research study which intended to describe the interaction taking place between a tutor and her students during the online tutoring sessions (ots ) in the alex Virtual English Program at the Universidad Nacional de Colombia, in Bogotá. Students' surveys, chat transcriptions and tutor's journals were used to collect data. The results showed how language itself, the methodology of the course, reflection upon learning, and social and personal issues made up the conversational topics prevailing in these sessions. It was also found that the main interactions between the tutor and the learners consisted of double-way dynamics.

Palabras clave : Interaction; online tutoring sessions; alex Virtual English Program; blended program.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons