SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Responsabilidad moral y confianza como factores que influyen en la participación del profesor en el cambio educativoLa enseñanza del inglés a través de historias: una forma divertida y significativa para que los niños aprendan el idioma índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CORREA, Doris. Developing Academic Literacy and Voice: Challenges Faced by A Mature esl Student and Her Instructors. profile [online]. 2010, vol.12, n.1, pp.79-94. ISSN 1657-0790.

Drawing on critical, socio-cultural and sociolinguistic theories of writing, text and voice, this ethnographic study examines the challenges that a mature ESL student and her instructors in a university course on Spanish Language Media face as they co-construct a common understanding of academic literacy and voice in an undergraduate General Studies Program offered by a university in Western Massachusetts. Intertextual analysis of the data suggests that traditional product-based approaches to helping students develop academic literacy might not be very effective. However, to be able to take a different approach, such as the one suggested by genre scholars, both faculty teaching content subjects and writing tutors would need appropriate training.

Palabras clave : ESL writing; academic writing; academic voice; disciplinary writing.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons