SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Estrategias de lectura para el desarrollo de habilidades de pensamiento para la comprensión de lecturaEl papel de la música en la producción oral en inglés de niños y jóvenes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ESCOBAR ALMECIGA, Wilder Yesid  y  GOMEZ LOBATON, July Carolina. Silenced Fighters: Identity, Language and Thought of the Nasa People in Bilingual Contexts of Colombia. profile [online]. 2010, vol.12, n.1, pp.125-140. ISSN 1657-0790.

This article is the result of a theoretical investigation and a reflection guided by a revision of literature and a set of interviews conducted of two members of the Nasa community: Adonias and Sindy Perdomo, father and daughter who belong to a Nasa sub-community located in Tierradentro, Cauca, southwestern Colombia. The article addresses three major factors. Firstly, it depicts identity processes that are constructed and constituted through language. Secondly, it explores the power structures perceived by two Nasa people, one of Colombia's minority groups. Finally, it identifies and connects correlating dots between the literature, the testimonies of Adonias and Sindy Perdomo and the teaching practices, approaches and beliefs in the area of ELT (English Language Teaching) in Colombia.

Palabras clave : Identity construction; bilingual education; minority groups; power structures.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons