SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Voces silenciadas: identidad, lengua y pensamiento de la comunidad nasa en contextos bilingües colombianosDiseño de exámenes de suficiencia para acreditar el conocimiento previo en literatura americana y británica en un programa de educación bilingüe índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

PEREZ NINO, Daniel Fernando. The Role of Music in Young Learners' Oral Production in English. profile [online]. 2010, vol.12, n.1, pp.141-157. ISSN 1657-0790.

This article reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the foreign language extension courses. The author shows how young learners who study English in this program can develop their oral production by making and listening to music. The study took place in the first semester of 2009 and followed the qualitative and descriptive approaches to classroom research. The author describes how young learners view music as a ludic tool that will improve their oral performance and how the activities applied by a music teacher help to reinforce the language topics studied in other English classes.

Palabras clave : Music in English learning; teaching young learners; oral production.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons