SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Promoción de la comprensión de lectura de textos académicos de estudiantes de grado décimo en la clase de inglésCreencias de estudiantes universitarios iraníes EFL e hindúes ESL acerca de las estrategias de lectura en L2 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

HELENA GUERRERO, Carmen. The Portrayal of EFL Teachers in Official Discourse: The Perpetuation of Disdain. profile [online]. 2010, vol.12, n.2, pp.33-49. ISSN 1657-0790.

The purpose of this article is to offer an interpretation of the images of Colombian English teachers constructed in official discourse, particularly (but not exclusively) in the document "Estándares básicos de competencias en lenguas extranjeras: inglés. Formar en lenguas extranjeras, el reto". This is part of a larger critical discourse analysis research study whose main data source is the aforementioned document. The analysis was conducted following a Hallidayan "clause as representation" approach combined with Fairclough's methodology for a critical discourse analysis. Three main images were found: teachers are invisible; teachers as clerks; and teachers as technicians/marketers. The conclusions show that official discourse plays into folk concepts of Colombian teachers and feeds into them to validate official unilateral decisions.

Palabras clave : Teacher education; EFL teachers; critical discourse analysis; symbolic power; meaning as representation.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons