SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Actitudes de estudiantes indígenas frente al aprendizaje de inglés a través de un programa virtual: un estudio en una universidad pública colombianaAprendizaje basado en tareas: un antiguo enfoque, un nuevo estilo. Una nueva lección para aprender índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

AMADO, Hernán. Screenwriting: A Strategy for the Improvement of Writig Instructional Practices. profile [online]. 2010, vol.12, n.2, pp.153-164. ISSN 1657-0790.

This article presents a pedagogical experience that addresses the use of an instructional strategy called screenwriting aimed at improving the teaching of writing in an educational context. This pedagogical intervention took place in a private English language school, where three adult students willingly participated to create their own short scripts. The idea was to introduce and reinforce the importance of screenwriting to observe its usefulness in education. Students participated in writing workshops for a 3-month period. The workshops included the respective screenwriting theory and activities that helped them to achieve completion of their final stories. Students' final pieces proved that the writing instructional practices were enriching and beneficial.

Palabras clave : Screenwriting; creative writing in English; screenplays.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons