SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Concientización de los adolescentes sobre el cuidado ambiental: experiencias al escribir textos descriptivos cortos en inglés¿Cómo enfrentan los docentes practicantes de inglés como lengua extranjera el reto de usar una segunda lengua en las aulas de clase de la escuela pública? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RAINEY, Isobel. Grassroots Action Research and the Greater Good. profile [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.31-54. ISSN 1657-0790.

This study examines the action research topics and topic preferences of two groups of grassroots teachers: active researchers, and potential researchers. The analysis of the topics appears to indicate that, over the past decade, action research at the teaching of English at the grassroots level to speakers of other languages has been principally understood in terms of professional development with respect to teachers' methodologies and learners' learning behaviours. A nascent concern for a more ample approach to professional development and issues conducive to the greater good of the profession can, it is mooted, flourish only with the collaboration of all relevant stakeholders.

Palabras clave : Collaboration; comprehensive professional development; grassroots action research; research topics.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons