SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1¿Cómo enfrentan los docentes practicantes de inglés como lengua extranjera el reto de usar una segunda lengua en las aulas de clase de la escuela pública?Conocimiento de los profesores acerca de la segunda lengua y el currículo: una experiencia narrativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GILLINGS DE GONZALEZ, Barbara Scholes. The Nature of Recognition in TEFL Teachers' Lives. profile [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.75-87. ISSN 1657-0790.

This article aims at sharing a vital issue that emerged from the findings of a qualitative research study into collective responses of teachers of English as a foreign language to an extended change process in their Mexican university context from 1989 to 2003. The data generation process employed was comprised of semi-structured interviews as well as the concurrent analysis of the data, based on aspects of grounded theory. The results of this inquiry demonstrated features of the complexity paradigm of educational change. In particular, how teachers' receptivity to change was strongly influenced by the teachers' transforming construal of their professional identities owing to the growing recognition they acquired in their context.

Palabras clave : Educational change; professional development; professional identity; recognition.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons