SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Conocimiento de los profesores acerca de la segunda lengua y el currículo: una experiencia narrativaEl efecto de la retroalimentación directa e indirecta sobre los errores de ortografía de los estudiantes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

DIAZ LARENAS, Claudio H; RODRIGUEZ MORAN, Andrea Victoria  y  POBLETE RIVERA, Karen Jocelyn. Comparing Teaching Styles and Personality Types of EFL Instructors in the Public and Private Sectors. profile [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.111-127. ISSN 1657-0790.

This is an exploratory non-experimental research study whose main objective is to compare the teaching styles of a group of thirty teachers of English working in either public or private secondary education in Chile. In order to collect the required data, two instruments were administered to the participants: a teaching style inventory and a personality type index proposed by Grasha. Results indicate that public sector participants show a facilitator teaching style and an extrovert personality type, whereas private sector participants reveal a more authoritative teaching style and an introverted type of personality.

Palabras clave : English teachers; personality types; teaching styles.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons