SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Aprendizaje de lenguas colaborativo en Teletándem: un recurso para la educación de profesores en formación inicialCuando la teoría y la práctica se encuentran: implementación de las condiciones de aprendizaje de Cambourne en el desarrollo profesional de docentes de inglés de la básica primaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GONZALEZ MORENO, Rosa Isabel. The Role of Discussion Boards in a University Blended Learning Program. profile [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.157-174. ISSN 1657-0790.

Discussion boards as tools in blended English language learning programs have unique characteristics when compared to other synchronous and asynchronous communication tools that are different. Therefore, it is important to investigate the way they operate, their role within a given program and the students', teachers' and tutors' attitudes towards them. This paper contains the report of a study that took place in an English virtual program of a public university in Colombia. Students' surveys and reflections, the tutor's and teachers' interviews and reflections were used to collect data. The results showed the main advantages and disadvantages of the use of the tool as well as ideas for new proposals to improve their use and, therefore, increase the students' performance in the program.

Palabras clave : ALEX Virtual English program; blended learning; discussion forums.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons