SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Interacción entre pares: una perspectiva social hacia el desarrollo del aprendizaje en una lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GOMEZ, Juan D. Teaching EFL Academic Writing in Colombia: Reflections in Contrastive Rhetoric. profile [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.205-213. ISSN 1657-0790.

This essay relates observations to the reasons that advanced students of English as a foreign language in Colombia struggle with English composition. It identifies some cultural, academic, and disciplinary influences that may obfuscate their assimilation of the conventions of written English. It concludes by proposing that the teaching of context awareness would help said students in their writing of academic texts in English.

Palabras clave : Contrastive rhetoric; EFL composition; pre-service English teacher education; teaching English as a second language.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons