SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Al aire": participación en un programa de radio en línea para fomentar la confianza al hablar. Un estudio basado en estrategias de aprendizaje cooperativoUso de la metodología de estudio de casos para aproximarse a las concepciones de profesores de inglés sobre las estrategias disciplinarias en el aula índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

HERRERA DIAZ, Luz Edith. Self-Access Language Learning: Students' Perceptions of and Experiences Within this New Mode of Learning. profile [online]. 2012, vol.14, n.1, pp.113-127. ISSN 1657-0790.

With the aim of fostering autonomy in learning, both innovations, the self-access centre and the mode of learning derived from it, were adopted in the context of the study (Language Centre in the University of Veracruz, Mexico). Based on a case study, I have adopted a qualitative perspective to do this research, which aimed to know how the students undergoing this new English learning mode perceived it and what their experiences were within the no-class courses. The purpose of this article is to present the main themes that emerged after gathering the data for this study. It concludes with suggestions for a more contextualized and critical adoption of innovations in the English as a Foreign Language arena.

Palabras clave : Autonomous learning; self-access centre; self-access language learning.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons