SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Aprendizaje de idiomas mediante la modalidad de autoacceso: percepciones y experiencias de los estudiantesCreencias de los profesores acerca de la evaluación en un contexto de inglés como lengua extranjera en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

DIAZ LARENAS, Claudio. Using Case Study Methodology to Approach the Views of Teachers of English on Classroom Disciplinary Strategies. profile [online]. 2012, vol.14, n.1, pp.129-142. ISSN 1657-0790.

This qualitative study aims at identifying the disciplinary strategies claimed to be used by a group of five secondary classroom teachers of English in public or semi-public schools in Chile. To conduct this research, a semi-structured interview was applied to participants. The data were analyzed using the principles of semantic content analysis and the grounded theory technique in order to organize the categories and subcategories from the data. The results show that some of the teachers declare using a rising tone of voice, scolding and expelling difficult students from the classroom as key disciplinary techniques; other teachers claim that disciplinary strategies help them to accomplish the teaching aim in a lesson.

Palabras clave : Case study research in EFL; disciplinary strategies; English learning; foreign language learning.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons