SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2La identidad del docente investigador en la investigación acción colaborativa: preocupaciones reflejadas en un diario de investigaciónPercepciones de los docentes acerca de la retroalimentación correctiva y su práctica en las aulas de inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ARBOLEDA ARBOLEDA, Argemiro  y  CASTRO GARCES, Ángela Yicely. The Accented EFL Teacher: Classroom Implications. profile [online]. 2012, vol.14, n.2, pp.45-62. ISSN 1657-0790.

This article reports the findings of a research study on how significant having a foreign accent is for non-native English as a foreign language teachers and learners at university level. It points out the perceptions that teachers and students have about the most relevant issues in the teaching and learning processes. Data were collected by means of a questionnaire answered by thirty-two participants: eight Colombian teachers, eight foreign teachers, eight Colombian students, and eight foreign students. The findings show that although both teachers and students recognize the importance of having a native or native-like accent, they do not see this as the most relevant qualification to teach a language, nor the sole criterion positively affecting learning.

Palabras clave : Accent; EFL; native; non-native; pronunciation.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )