SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Percepciones de los docentes acerca de la retroalimentación correctiva y su práctica en las aulas de inglés como lengua extranjeraHacia la compresión de las creencias, convicciones del educador y su impacto en el uso de la tecnología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CARDENAS RAMOS, Rosalba  y  HERNANDEZ GAVIRIA, Fanny. Opportunity to Teach and Learn Standards: Colombian Teachers' Perspectives. profile [online]. 2012, vol.14, n.2, pp.77-94. ISSN 1657-0790.

The aim of this article is to present the outcomes of an exploration of in-service teachers' perspectives in relation to an opportunity to teach and learn standards in English. A workshop for English teachers from Cali (Colombia) and the neighboring rural sectors was designed and carried out in order to collect the information. Teachers' perspectives about the topic were explored in terms of three aspects: general considerations that underlie opportunities to learn; standards and conditions in educational institutions (work aspects) and other institutional factors such as human and material resources.

Palabras clave : Equity; opportunities to learn and teach; standards.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )