SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Enseñanza del régimen de comercio exterior a través de las modalidades centradas en el desarrollo de competencias y con el uso de MoodleNuevos entornos educativos destinados a desarrollar la comprensión intercultural y a reforzar el uso del inglés mediante el aprendizaje basado en experiencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

JIMENEZ GUAMAN, Laura Verónica. EFL Teenagers' Social Identity Representation in a Virtual Learning Community on Facebook. profile [online]. 2012, vol.14, n.2, pp.181-194. ISSN 1657-0790.

In this article I report the findings of a descriptive and interpretative qualitative study carried out in a public school in Bogotá, Colombia. The study aimed at analyzing, describing and exploring teenage students' social identity representation as observed in their participation in a learning community on Facebook. Data were collected from eight active participants through artifacts and semi-structured interviews in the Dragster Virtual Community on Facebook. Data analysis illustrated that teenagers' ways of expressing themselves are manifested in conversations and posts and these interactions portray and reflect their social identity inside the group. Their social representations are evaluated, accepted, or denied by the other members in the asynchronous group.

Palabras clave : Dialogical representation; social identity; virtual community.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )