SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Las condiciones de motivación en un curso de comprensión de lectura en lengua extranjera (LE) ofrecido tanto en la modalidad presencial como en la modalidad a distancia en la webEl trabajo colaborativo como alternativa para la escritura de artículos investigativos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ARIAS RODRIGUEZ, Gladis Leonor. Reading Through ESP in an Undergraduate Law Program. profile [online]. 2014, vol.16, n.1, pp.105-118. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v16n1.36823.

This article presents the results of a study conducted among a group of law students in fifth-level English at a Colombian private university, which analyzed the effects of applying reading through English for Specific Purposes under the criteria of the communicative approach. Data were collected through semi-structured interviews, the students' oral and written samples and the researcher's journals. Findings show that specialized reading motivates students to increase both vocabulary and knowledge about their own field of study and also encourages them to use English in everyday situations.

Palabras clave : Communicative approach; English for Specific Purposes (ESP); specialized reading.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )