SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Uso selectivo de la lengua materna para mejorar el proceso de aprendizaje del inglés de los estudiantes...Más allá de las mismas suposicionesDesde las repeticiones en el aula hasta AICLE: la evolución paradigmática y metodológica hacia el aprendizaje integrado de contenido y lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ARANCIBIA AGUILERA, María Cristina. The Design of a Rubric to Evaluate Laboratory Reports in Astronomy: Academic Literacy in the Disciplines. profile [online]. 2014, vol.16, n.1, pp.153-165. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v16n1.37232.

A rubric was developed to evaluate laboratory reports written by undergraduate students of astronomy and astrophysics from Universidad Católica de Chile. The process of elaboration, peer validation, and application of the rubric to the evaluation of written tasks extended from August 2011 to August 2012. The instrument proved to be effective as an assessment tool that guides teachers towards the fundamental criteria that must be considered when evaluating their students' writing. Moreover, the instrument provides useful guidelines to direct students' attention towards the critical components of the laboratory report genre.

Palabras clave : Academic genre; academic literacy; assessment; laboratory report; rubric.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )