SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Dándole sentido a la pedagogía crítica en la educación en L2 a través de un grupo de estudio colaborativoLa vivencia de un currículo basado en los actores de la clase de inglés con adolescentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ORTIZ NAVARRETE, Mabel  y  FERREIRA CABRERA, Anita. Proposing a Wiki-Based Technique for Collaborative Essay Writing. profile [online]. 2014, vol.16, n.2, pp.185-198. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v16n2.38877.

This paper aims at proposing a technique for students learning English as a foreign language when they collaboratively write an argumentative essay in a wiki environment. A wiki environment and collaborative work play an important role within the academic writing task. Nevertheless, an appropriate and systematic work assignment is required in order to make use of both. In this paper the proposed technique when writing a collaborative essay mainly attempts to provide the most effective way to enhance equal participation among group members by taking as a base computer mediated collaboration. Within this context, the students' role is clearly defined and individual and collaborative tasks are explained.

Palabras clave : Collaborative writing; essay writing; wiki environment.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )