SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Reflexiones de profesores novatos y no nativos del inglés sobre sus programas de formación y sus primeros años de instrucciónE-moderación y e-actividades: implementación de un taller para desarrollar habilidades de enseñanza en línea de profesores en ejercicio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CHAVES, Orlando  y  GUAPACHA, Maria Eugenia. An Eclectic Professional Development Proposal for English Language Teachers. profile [online]. 2016, vol.18, n.1, pp.71-96. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v18n1.49946.

This article reports a mixed-method research project aimed at improving the practices of public sector English teachers in Cali (Colombia) through a professional development program. At the diagnostic stage surveys, documentary analysis, and a focus group yielded the teachers' profile and professional needs. The action phase measured the program's impact via surveys, evaluation formats, a focus group, researchers' journal, and documentary analysis. Findings revealed that an eclectic approach tailored to the participants' needs and interests and a practice-reflection-theory cycle improved the teachers' quality.

Palabras clave : English teachers' profile; professional development; teacher quality.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )