SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número2Implementación de la enseñanza de lenguas mediante tareas para integrar las habilidades lingüísticas de estudiantes en un programa de inglés como lengua extranjera de una universidad colombianaDevelando las actitudes de los profesores en formación hacia la enseñanza: el papel de las prácticas pedagógicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RUIZ-ESPARZA BARAJAS, Elizabeth; MEDRANO VELA, Cecilia Araceli  y  KARIM ZEPEDA HUERTA, Jesús Helbert. Exploring University Teacher Perceptions About Out-of-Class Teamwork. profile [online]. 2016, vol.18, n.2, pp.29-45. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v18n2.53364.

This study reports on the first stage of a larger joint research project undertaken by five universities in Mexico to explore university teachers' thinking about out-of-class teamwork. Data from interviews were analyzed using open and axial coding. Although results suggest a positive perception towards teamwork, the study unveiled important negative opinions. These opinions suggest the lack of success in promoting deep learning and in developing students' socio-cognitive abilities. Findings were used to develop a survey to be applied to more teachers to gain a broader perspective and to corroborate results.

Palabras clave : Higher education; out-of-class teamwork; teacher educators; teacher perceptions.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons