SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número2Explorando las percepciones de profesores universitarios acerca del trabajo en equipo fuera de claseAlineación de exámenes de un programa de inglés con su currículo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CORTES, Yimer Andrés Morales. Unveiling Pre-Service Teachers' Attitudes Toward Teaching: The Role of Pedagogical Practicums. profile [online]. 2016, vol.18, n.2, pp.47-61. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v18n2.49591.

This article reports a research developed at Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia with a group of pre-service teachers that was immersed in an English teaching practicum. The main purpose of this inquiry was to find out the role that practicum exerted on novice teachers' attitudes towards teaching. Data were collected through interviews, questionnaires, verbal reports, and artifacts. The results evidenced the English practicum provided the teachers being trained opportunities to consider what teaching entails. Thus, the participants were able to reflect, develop awareness, positive attitudes, and satisfaction towards their teaching practice.

Palabras clave : English language teaching; pedagogical practicum; pre-service teachers' attitudes.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons