SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número2Develando las actitudes de los profesores en formación hacia la enseñanza: el papel de las prácticas pedagógicasEl impacto de la retroalimentación oral y escrita sobre los escritos de estudiantes de inglés como lengua extranjera con el uso de videos en pantalla índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

PALACIO, Marcela; GAVIRIA, Sandra  y  BROWN, James Dean. Aligning English Language Testing With Curriculum. profile [online]. 2016, vol.18, n.2, pp.63-77. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v18n2.53302.

Frustrations with traditional testing led a group of teachers at the English for adults program at Universidad EAFIT (Colombia) to design tests aligned with the institutional teaching philosophy and classroom practices. This article reports on a study of an item-by-item evaluation of a series of English exams for validity and reliability in an effort to guarantee the quality of the process of test design. The study included descriptive statistics, item analysis, correlational analyses, reliability estimates, and validity analyses. The results show that the new tests are an excellent addition to the program and an improvement over traditional tests. Implications are discussed and recommendations given for the development of any institutional testing program.

Palabras clave : Classroom tests; integrated language skills; reliability; validity.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons