SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número2El impacto de la retroalimentación oral y escrita sobre los escritos de estudiantes de inglés como lengua extranjera con el uso de videos en pantallaHabilidades de argumentación: un enfoque de evaluación por pares a los debates en el aula de inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

BUITRAGO CAMPO, Ana Carolina. Improving 10th Graders' English Communicative Competence Through the Implementation of the Task-Based Learning Approach. profile [online]. 2016, vol.18, n.2, pp.95-110. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v18n2.48272.

This article reports the results of an action-research project focused on improving students' communicative competence in English through the task-based learning approach. This study was conducted in a co-educational public school in Medellín (Colombia) with thirty-four tenth graders. Actions implemented include the development of a series of tasks and the definition of four thematic units consistent with the syllabus and students' interests and needs. The results evidence students' significant improvements in their communicative competence in English. Findings also show that implementation of the task-based approach was affected by factors related to the teachers' role and others related to students' performance.

Palabras clave : Communicative competence; English as a foreign language; language learning; task-based learning approach.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons