SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número2El enfoque de aprendizaje basado en tareas como medio para mejorar la competencia comunicativa de estudiantes de grado décimoEl papel de los materiales de enseñanza en un curso de inglés para principiantes: un estudio de caso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

UBAQUE CASALLAS, Diego Fernando  y  PINILLA CASTELLANOS, Freddy Samir. Argumentation Skills: A Peer Assessment Approach to Discussions in the EFL Classroom. profile [online]. 2016, vol.18, n.2, pp.111-123. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v18n2.53314.

This paper presents an exploratory action research study carried out by two English as a foreign language teachers in a private, non-profit institution in Bogota, Colombia, with a group of 12 learners in a B1 English course. These students faced difficulties elaborating on their ideas when discussing issues in class. The study placed emphasis on the use of argumentation outlines and peer assessment to boost learners' argumentative abilities. Audio-taped conversations and open-ended interviews were used to understand the impact on the pedagogical intervention. Findings revealed that argumentation outlines and peer assessment can promote learners' awareness and ability to engage in argumentation processes. Moreover, peer assessment appears to be an essential tool for enhancing personal and collaborative learning, as well as for promoting learner reflection and agency.

Palabras clave : Argumentation skills; experience; peer assessment.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons